Praktisk information

Grundejerforeningen består af 41 hustande samt fællesarealer.

Bestyrelsen:
Bestyrelsen består at 5 medlemmer.

Generalforsamling:
Der afholdes generalforsamling én gang om året, som regel i løbet af februar måned. Forslag der ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal være bestyrelsen i hænde senest 8 dage før generalforsamlingen afholdes.

Kontingent:
Der betales 1.000 kr. to gange årligt – medio maj og medio oktober. Opkrævning omdeles af kassereren.

Fællesoprydning:
Beboerne skal i fællesskab sørge for at grundejerforeningens arealer bliver vedligeholdt. Derfor er der fællesoprydning minimum 2 gange årligt eller når bestyrelsen finder det nødvendigt. Information om fællesoprydning omdeles ca. 14 dage inden.

Redskabsskur:
Beboerne råder i fællesskab over de redskaber, der forefindes i redskabsskuret ved siden af legepladsen. I skuret, der åbnes ved at dreje sig frem til koden på låsen, findes der bl.a. diverse haveredskaber, trillebøre og elektriske hækkeklippere. Bestyrelsen sørger for nyindkøb, men det er op til beboerne selv at rengøre og vedligeholde redskaberne, samt at give bestyrelsen besked, hvis noget går i stykker. Alle medlemmer af bestyrelsen har koden til låsen.

Flagstang:
På plænen ud for legepladsen står en flagstang som er til rådighed for alle beboerne. Flaget kan lånes hos formanden for bestyrelsen.

Legeplads:
Legepladsen på grundejerforeningens areal er offentlig, men det er grundejerforeningen, der står for vedligeholdelsen.

Snerydning:
Grundejerforeningen har hjælp udefra til at rydde sne på fortovene og stierne rundt om arealerne. Det er altid den enkelte beboeres eget ansvar at holde fortovet, ud for egen matrikel, fri for sne og is.

Kloak:
Kloakanlægget på Olymposvej, har status som et fællesprivat separat-kloakeret spildevandsanlæg. Dette betyder at grundejerne i fællesskab står for vedligeholdelsen og udgifterne hertil. Alt arbejde på kloakanlægget skal gå igennem bestyrelsen.

Skulle man have problemer med sit spildevand, skal man kontakt et bestyrelsesmedlem, som så vil sørge for at problemet bliver afhjulpet. -Tager man, på eget initiativ, selv kontakt til en kloakmester, hæfter den enkelte beboer selv for udgifterne hertil, også selv om problemet var at finde i den fællesejet del af anlægget.

Af hensyn til vedligeholdelsen og eftersyn af kloakanlægget er det derfor ikke acceptabelt at man tildækker kloakdækslerne.

Udestue:

Hvis man ønsker at lave en tilbygning til sit hus, f.eks. en udestue, skal man søge ved Aalborg Kommune.

Vi har fra tidligere forespørgsler erfaring for at kommunen er indstillet på at give dispensation, hvis alle i foreningen er enige om at det tillades.

Denne tilladelse skal derfor med som et forslag på en generalforsamling, der jf. forskrifterne afholdes én gang årligt, i februar måned.

Der skal ikke søges tilladelse til at overdække “gården” mod nord, ml. hus og carport. Dog må der ikke ændres på murværket.